7 Mayıs 2010 Cuma

Bulgaristan Eğitim Bulgaristan Eğitim

Bulgaristan Eğitim için


Neden Bulgaristan Eğitim
Son yıllarda yüksek öğretimlerini Bulgaristan’da tamamlamak uluslararası öğrenciler için çok uygun bir seçim olmuştur. Her yıl ortalama 10,000 yabancı öğrenci ülkede ikamet etmektedir. Bunlardan 5,000’ni yabancı dillerde sunulan programları takip etmektedirler. Akademik İşbirliği Ortaklığı’nın (ACA) son dönemde yürüttüğü bir araştırmaya göre, İngilizce sunulan eğitim programları dalında, Bulgaristan Avrupa’da en çok tercih edilen 6. ülkedir. Bulgaristan Eğitim Bakanlığı tarafından verilen lisans, yüksek lisans ve doktora dereceleri bütün Avrupa Birliği ülkelerince tanınmaktadır. Bulgaristan diğer batı Avrupa ülkeleriyle aynı eğitim-öğretim standartlarını göreceli olarak daha ucuz sunmaktadır.
ülke Yıllık okul ücreti Yıllık yaşam giderleri Yıllık toplam giderler

Son yıllarda yüksek öğretimlerini Bulgaristan’da tamamlamak uluslararası öğrenciler için çok uygun bir seçim olmuştur. Her yıl ortalama 10,000 yabancı öğrenci ülkede ikamet etmektedir. Bunlardan 5,000’ni yabancı dillerde sunulan programları takip etmektedirler. Akademik İşbirliği Ortaklığı’nın (ACA) son dönemde yürüttüğü bir araştırmaya göre, İngilizce sunulan eğitim programları dalında, Bulgaristan Avrupa’da en çok tercih edilen 6. ülkedir. Bulgaristan Eğitim Bakanlığı tarafından verilen lisans, yüksek lisans ve doktora dereceleri bütün Avrupa Birliği ülkelerince tanınmaktadır. Bulgaristan diğer batı Avrupa ülkeleriyle aynı eğitim-öğretim standartlarını göreceli olarak daha ucuz sunmaktadır.

Bulgaristan Eğitim ve  yaşam maliyetinin ucuzluğu

Bulgaristan’daki eğitim maliyetlerini Türkiye ile kıyasladığımızda Bulgaristan’nın çok daha ucuz olduğunu göreceksiniz. Türkiye’de bir özel üniversite’ ye ödenen iki dönemlik eğitim maliyeti Bulgaristan’da ortalama olarak dört dönemlik bir eğitim giderine tekkabül etmektedir. Ayrıca sınavsız öğrenci kabul etmesi nedeniyle Türkiye’de sınavı kazanamayıp tekrar dershaneye gitmek zorunda olan adayların dershanelere ödeyeceği para, Bulgaristan’da üniversite eğitimi için ödeyeceği ücrete neredeyse eşittir, hatta Bulgaristan’ın bazı şehirlerindeki üniversiteler dahada ucuzdur. Bulgaristan’daki üniversite eğitim ücretleri öğrenmek için  tıklayın.
Bulgaristan’da üniversite eğitimi ve konaklama ücretleri diğer ülkelerle kıyaslandığında daha ekonomiktir ve gayet uygundur. Aylık yurt kiraları 40 Euro ile 60 Euro arasında değişiyor. Bir öğrenci aylık 200 – 300 Euro ile rahatlıkla geçimini sağlayabiliyor.

LGS LYS stresi olmadan sınavsız Bulgaristan'da üniversite eğitimi

Türkiye’de gün geçtikçe ÖSS sınavını kazanmak ve istediğiniz üniversite ve bölüme yerleştirilmek imkanı zorlaşmaktadır. Bu nedenle sağladığı avantajlardan dolayı yurt dışında ve özellikle Bulgaristan Üniversiteleri’nde yüksek eğitim görmek istiyenlerin sayısı son yıllarda artmıştır. Tek şart eğitim düzeyinizi belgeleyen bir lise diploması ve lisede görmüş olduğunuz ders notlarına bakılarak istediğiniz ve hayalini kurduğunuz bölümde okuyabilme şansına sahipsiniz. Başka şartlar ve formaliteler yoktur.

Bulgaristan Üniversiteleri  diplomanıza Türkiye’de YÖK denkliği
Bulgaristan’da Alınan Diplomaların YÖK Denkliği Vardır! Bulgaristan’daki üniversiteler genelde devlet üniversiteleridirler ve hepsi akreditedir . YÖK denklikleri vardır. Gelecekte de denklik tanınmama tehlikesi yoktur. Denklik sorunu tek taraflı değildir. Bulgaristan ile Türkiye arasında yapılan kültür anlaşması imzalandığından dolayı Bulgaristan Milli Eğitim Bakanlığı tarafından, Türkiye’den almış olduğunuz lise, lisans ya da yüksek lisans diplomalarınıza denklik verilmektedir.

Bulgaristan Üniversiteleri'nde Dört yabancı dilde eğitim fırsatı. Eğitim dilini yeterli derecede bilen öğrenci adaylarına üniversiteye hemen başlama olanağı

Bulgaristan üniversitelerinde ağırlıklı olarak Bulgarca eğitim verilmektedir. Eğitim alan öğrenciler bazı bölümleri İngilizce, Almanca veya Fransızca seçebilirler. İsteyenler üniversite düzeyindeki Bulgarcaya ek olarak akademik ve mesleki ufuklarını genişletmek amacıyla bir yabancı dil daha öğrenme imkanına sahip olabilirler. Bulgarca, İngilizce ya da Almanca bilen öğrenci adayları direkt olarak dil hazırlık kursundan geçmeden, eğitim dili seviyesine, üniversitelerde yapılacak olan yeterlilik sınavına göre yeterli bulunursa eğitimine üniversitenin birinci sınıfından başlayabilir.

Bulgaristan Eğitim ile  AB’de serbest dolaşım ve mezun olduktan sonra Bulgaristan’da ve AB ülkelerinde mesleğinize göre iş bulma ve göç etme firsatı

Bulgar Üniversiteleri ile AB üye ülkelerinin Üniversiteleri arasında uygulama ve kültürlerinin karşılıklı başka ülkelerde ve başka ülke vatandaşları ile birlikte çalışabilme yeteneğine sahipsiniz. 2010 da Bulgaristan’da Schengen vizesine dahil olacaktır. Schengen vizesi bütün AB ülkelerine başka bir vizeye ihtiyaç duymadan tek vize ile rahatlıkla seyahat edebilmenizi sağlayacaktır.
Bir çok AB ülkesi yaş ortamaları ya da çalışan nüfusun yaşlı olması sebebi ile iyi yetişmiş genç nüfusa ihtiyaç duymaktadır.


www.bgogrenci.com Bulgaristan Eğitim Bulgaristan Eğitimi Bulgaristan Eğitim Sofya Bulgaristan Üniversite okumak


Bulgaristan Eğitim Merkezi Türkiye Resmi Kayit Ofisi  


Bulgaristanda Eğitim Bulgaristan Üniversiteleri 


SOFYA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ  









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder